Terug
Gepubliceerd op 23/01/2024

Besluit  Gemeenteraad

ma 22/01/2024 - 20:00

Vaststelling rooilijnplan, opname in openbaar domein en goedkeuring wegenis- en rioleringswerken voor de verkaveling ‘Pastoor Ceulemansstraat’.

Aanwezig: Frank Wilrycx, Burgemeester-Voorzitter
Kris Govers, Monique Quirynen, Raf Verheyen, Leen Kerremans, Schepenen
Annie Verheyen, Jef Van Accom, Jef Schoofs, Kris Luyckx, Tine Van der Vloet, Evelien Willems, Josée Van Aert, Boris Kersemans, Koen Staes, Nele Daems, Jan Quirijnen, Jan De Bie, Luc Holthof, Ann Wouters, Raadsleden
Dries Couckhuyt, Algemeen directeur
Wetgeving

De Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, in het bijzonder artikel 4.2.15 tot en met 4.2.18 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening.

Het omgevingsvergunningsdecreet van 25 april 2014, in het bijzonder:

 

  • Artikel 31, §1 “Als de aanvraag de aanleg, wijziging, verplaatsing, of opheffing van een gemeenteweg omvat, roept het college van burgemeester en schepenen, in voorkomend geval op verzoek van de bevoegde overheid, vermeld in artikel 15, de gemeenteraad samen om te beslissen over de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van de gemeenteweg. De gemeenteraad spreekt zich uit over de ligging, de breedte en de uitrusting van de gemeenteweg, en over de eventuele opname in het openbaar domein. Hierbij wordt rekening gehouden met de doelstellingen en principes, vermeld in artikel 3 en 4 van het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen, en in voorkomend geval met het gemeentelijk beleidskader en afwegingskader, vermeld in artikel 6 van het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen. De gemeenteraad kan daarbij voorwaarden opleggen en lasten verbinden, die de bevoegde overheid in de eventuele vergunning opneemt.” 
  • Artikel 75 tot en met 77 in verband met stedenbouwkundige lasten.

 

Decreet houdende de gemeentewegen dd. 01/09/2019, in het bijzonder:  

  • Artikel 3: “Dit decreet heeft tot doel om de structuur, de samenhang en de toegankelijkheid van de gemeentewegen te vrijwaren en te verbeteren, in het bijzonder om aan de huidige en toekomstige behoeften aan zachte mobiliteit te voldoen.

    Om de doelstelling, vermeld in het eerste lid, te realiseren voeren de gemeenten een geïntegreerd beleid, dat onder meer gericht is op:
    1° de uitbouw van een veilig wegennet op lokaal niveau;
    2° de herwaardering en bescherming van een fijnmazig netwerk van trage wegen, zowel op recreatief als op functioneel vlak”.
  • Artikel 4: “Bij beslissingen over wijzigingen van het gemeentelijk wegennet wordt minimaal rekening gehouden met de volgende principes:
    1° wijzigingen van het gemeentelijk wegennet staan steeds ten dienste van het algemeen belang;
    2° een wijziging, verplaatsing of afschaffing van een gemeenteweg is een uitzonderingsmaatregel die afdoende wordt gemotiveerd;
    3° de verkeersveiligheid en de ontsluiting van aangrenzende percelen worden steeds in acht genomen;
    4° wijzigingen aan het wegennet worden zo nodig beoordeeld in een gemeentegrensoverschrijdend perspectief;
    5° bij de afweging voor wijzigingen aan het wegennet wordt rekening gehouden met de actuele functie van de gemeenteweg, zonder daarbij de behoeften van de toekomstige generaties in het gedrang te brengen. Daarbij worden de ruimtelijke behoeften van de verschillende maatschappelijke activiteiten gelijktijdig tegen elkaar afgewogen.”
  • Artikel 8: “Niemand kan een gemeenteweg aanleggen, wijzigen, verplaatsen of opheffen zonder voorafgaande goedkeuring van de gemeenteraad.”
  • Artikel 11, §1: “De gemeenten leggen de ligging en de breedte van de gemeentewegen op hun grondgebied vast in gemeentelijke rooilijnplannen, ongeacht de eigenaar van de grond.” 
  • Artikel 12, §2: “In afwijking van artikel 11 kan de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg met overeenkomstige toepassing van artikel 31 van het decreet van 25 april 2014 beftreffende de omgevingsvergunning openomen worden in een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen of een omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden, voor zover die wijziging past in het kader van de realisatie van de bestemming van de gronden. Die mogelijkheid geldt voor zover het aanvraagdossier een rooilijnplan bevat dat voldoet aan de bij en krachtens dit decreet gestelde eisen op het vlak van de vorm en inhoud van gemeentelijke rooilijnplannen of voor zover het een grafisch plan met aanduiding van de op te heffen rooilijn bevat.”
  • Artikel 26, §2: “In het geval van nieuwe gemeentewegen gaat de gemeente over tot verwerving van de onroerende goederen, vereist voor de realisatie van de gemeenteweg. In afwijking van het eerste lid kan de gemeente met de eigenaars van de gronden waarop de gemeenteweg gelegen is, een overeenkomst sluiten waarbij een erfdienstbaarheid van openbaar nut vastgelegd wordt. Die overeenkomst wordt binnen de termijn van zestig dagen na het verlijden ervan overgeschreven op het hypotheekkantoor van het arrondissement waar de goederen zijn gelegen.”
Feiten

Aanleiding en context

Op 12 juni 2023 werd een omgevingsvergunningsaanvraag ingediend (dossiernr. OMV/2023/01004) voor het verkavelen van een gebied in 32 kavels bestemd voor woningbouw met bijhorende wegenaanleg.

 

Aanvrager: 

Matexi Projects nv

Onderwerp: 

Het verkavelen van een gebied in 32 kavels bestemd voor woningbouw met bijhorende wegenaanleg

De aanvraag omvat:  

Verkavelen van 32 kavels voor woningbouw met bijhorende wegenaanleg 

Dossiernummer:  

OMV/2023/01004

Adres:  

J. Mertensstraat ZN, Pastoor Ceulemansstraat ZN en Schuttershofstraat Zn

Bevoegde overheid:  

College van burgemeester en schepenen 

Procedure:  

Gewone procedure 

 

Bestaande toestand: 

Het goed waarop de aanvraag betrekking heeft, situeert zich ten noordwesten van de dorpskern van Merksplas, op ca. 400 m vogelvlucht van het centrum van de kern.  Het betreft een perceel waarop zich 1 vrijstaande eengezinswoning en een bijgebouw bevinden, gericht op de Pastoor Ceulemansstraat.  Verder bevindt zich op het goed een elektriciteitscabine.

Het goed grenst in het noorden aan de Pastoor Ceulemansstraat en in het westen aan de Jaak Mertenstraat. In het zuiden grenst het goed aan de bestaande voetweg nr. 51 met een breedte van 1,00 m.

In de gemeenteraadszitting van 19 december 2023 werd de proefopstelling – Pastoor Ceulemansstraat éénrichting- bevestigd. De Pastoor Ceulemansstraat is met andere woorden een gemeenteweg met éénrichtingsverkeer van J. Mertensstraat richting Pastorijstraat. Heden bestaat de Ceulemansstraat uit een rijweg in asfalt met aan beide zijden van de straat een voetpad. Ter hoogte van de projectzone ligt geen voetpad.

De Jaak Mertensstraat bestaat uit een asfaltverharding met aan beide zijden een overwegend vrijliggend fietspad. Het fietspad is van de weg gescheiden door een haag.

 

Inhoud van de aanvraag:  

De aanvraag betreft de sloop van de bestaande constructies, meer bepaald de vrijstaande eengezinswoning met bijgebouw en de elektriciteitscabine.

Het creëren van 32 kavels voor woningbouw bestaande uit:

-       2 halfopen woningen langsheen de Jaak Mertensstraat.

-       2 vrijstaaande woningen langsheen de Pastoor Ceulemansstraat.

-       12 woningen gelegen langsheen het nieuwe openbaar domein, rug-aan-rug gekoppeld met de percelen gelegen langsheen de Schuttershofstraat bestaande uit twee bouwlagen en een zadeldak waarvan de nok parallel loopt met het nieuwe openbaar domein.

-       9 woningen gelegen langsheen het nieuwe openbaar domein, haaks op de Pastoor Ceulemansstraat bestaande uit twee bouwlagen en een zadeldak waarvan de nok loodrecht staat op het nieuw openbaar domein.

-       7 parkwoningen gelegen langsheen het nieuwe openbaar domein, haaks op de Pastoor Ceulemansstraat bestaande uit twee bouwlagen met een plat dak.

De woningen worden geplaatst rond een collectieve groenstructuur. Deze groenstructuur bestaat enerzijds uit 2 collectieve gemeenschappelijke groene openbare ruimtes en anderzijds uit één deeltuin. De deeltuin zal geen deel uitmaken van het openbaar domein.

De wegenis bestaat uit een kam met drie tanden. De lange zijden bevindt zich in het zuiden van het project en ontsluit kavel 10 tot en met 21. De tanden lopen van noord naar zuid. De westelijke ‘tand’ ontsluit kavel 5 tot en met 9. De middelste tand ontsluit de berging van kavel 29 tot en met 32 en de voorzijde van kavel 26 tot en met 28. De oostelijke tand ontsluit kavel 22 tot en met 25 en de nieuwe hoogspanningscabine.

De bestaande voetweg nr. 51 wordt verbreed tot 2,00 m en doorgetrokken tot aan een nieuwe doorsteek naar de Schutterhofstraat. Over het onbebouwde perceel aan de Schutterhofstraat wordt een nieuwe verbinding gerealiseerd van 2,5 meter breedte voor fietsers en voetgangers.

Parkeren gebeurt achteraan in drie clusters met in totaal 61 stalplaatsen. Deze parkeerclusters maken geen deel uit van het publieke domein. Overigens werden er in het oorspronkelijke voorstel 7 publieke parkeerplaatsen voorzien langsheen de Pastoor Ceulemansstraat. Deze zijn op vraag van het gemeentebestuur, de gecoro en de vervoersraad vervangen door een doorlopend voetpad.

 

Procedure

Indiening aanvraag                            12 juni 2023

volledig- en ontvankelijk                     18 september 2023

start openbaar onderzoek                   22 september 2023

einde openbaar onderzoek                 21 oktober 2023

uiterste beslissingsdatum                    13 februari 2024

 

De aanvraag werd onderworpen aan een openbaar onderzoek. Er werd één analoog bezwaarschrift ingediend. Het bezwaar heeft samengevat betrekking op onderstaande elementen:

-       De bezwaarindiener is van mening dat deze locatie nabij het centrum beter een groene invulling krijgt in plaats van 32 bijkomende kavels.

-       De bezwaarindiener is van mening dat men met twee maten en twee gewichten werkt.


Overwegingen

Argumentatie

Adviezen met betrekking tot de zaak van de wegen:

 Externe adviezen 

 

Adviesinstantie: 

Datum advies gevraagd:  

Datum advies ontvangen: 

Advies 

Fluvius 

18/09/2023 

geen advies ontvangen

geen tijdig advies

PIDPA  

Distributie leidingen 

18/09/2023

geen advies ontvangen

geen tijdig advies

Provincie Antwerpen Dienst Integraal Waterbeleid 

18/09/2023 

20/12/2023 

ongunstig

Proximus 

18/09/2023 

14/11/2023 

voorwaardelijk gunstig 

Wyre 

18/09/2023 

27/09/2023 

voorwaardelijk gunstig 

 

Interne adviezen 

 

Adviesinstantie: 

Datum advies gevraagd:  

Datum advies ontvangen: 

Advies 

Technische dienst 

18/09/2023 

geen advies ontvangen 

geen tijdig advies

Milieudienst 

18/09/2023 

geen advies ontvangen 

geen tijdig advies 

 

Zaak van de wegen 

De vraag ligt voor om :

-       Nieuwe wegenis aan te leggen

-       Bestaande voetweg te verbreden

-       Nieuwe groenruimte aan te leggen

Rooilijnplan

Hiertoe werd een rooilijnplan opgemaakt met ref. dossier Geo J16110 rooilijnplan_3, door beëdigd landmeter Jan Koyen (LAN040621). Het ontwerp van rooilijnplan voldoet aan de bij en krachtens het Gemeentewegendecreet gestelde eisen op het vlak van vorm en inhoud van gemeentelijke rooilijnplannen.

Inpassing in het bestaande wegennetwerk

Deze nieuw aan te leggen wegenis  staat ten dienste van de ontsluiting van het nieuw te creëren loten. De verlenging past in de realisatie van de bestemming van de gronden en sluit aan bij de doelstellingen en principes van het Gemeentewegendecreet:

-       Er worden geen maasverkleining voorzien voor gemotoriseerd verkeer.

-       Het netwerk voor traag verkeer wordt verstrekt. De bestaande voetweg nr. 51 wordt verbreed tot 2,00 m. De bestaande voetweg wordt uitgebreid. In het zuiden wordt een nieuwe verbinding voorzien naar de Schuttershofstraat met een breedte van 2,50 m. In het noorden wordt deze verbonden met de Pastoor Ceulemansstraat via de nieuwe wegenis voor bestemmingsverkeer.

-       De verkaveling met 32 loten werkt het bouwblok volledig af. Er worden geen toekomstige ontwikkelingen uitgesloten.

 

Technische bespreking

-       De zuidelijke wegenis gelegen voor kavel 13 tot en met 18 en de middelste kam gelegen aan achterzijde van lot 29 tot en met 32 en de voorzijde van 26 tot en met 28 wordt uitgevoerd in waterpasserende  betonstraatstenen 220 x 100 x 100 mm met verbrede voegen in elleboog verband. De rijweg heeft een breedte van 4,30 m. De stenen worden opgesloten met een betonnen trottoirband type I D1. De overbreedte  heeft een breedte van 1,50 m en wordt uitgevoerd met grasbetontegels 300 x 100 x 100 mm met lijnmotief opgevuld met bodemsubstraat en ingezaaid met een dikte van 0,10 m. Alle details zijn weergegeven op typedwarsprofiel 4.

-       De overige delen van de zuidelijke wegenis voor kavel 10 tot en met 12 en 19 tot en met 21 en de westelijke wegenis van kavel 5 tot en met 9 wordt uitgevoerd in ongewapende cementverharding afwerking dwars geborsteld met ene diepte van 0,20 m met een breedte van 2,70 m. De overbreedte met een breedte van 1,20 m wordt uitgevoerd grasbetontegels 300 x 100 x 100 mm met lijnmotief opgevuld met bodemsubstraat en ingezaaid met een dikte van 10 cm.  De grasdals van de overbreedte worden opgesloten met een betonnen trottoirband type I D1. Alle details zijn weergegeven op typedwarsprofiel 5.

-       De oostelijke kam gelegen voor kavel 22 tot en met 25 wordt uitgevoerd in karrensporen. De karrensporen hebben een totale breedte van 3,30 m. De rijstroken hebben een breedte van telkens 1,20 m en worden uitgevoerd in ongewapende cementbetonverharding afwerking dwars geborsteld met een dikte van 0,20 m. De tussenruimte met een breedte van 0,90 m en de overbreedte met een breedte van 1,30 m wordt uitgevoerd met grasbetontegels 300 x 100 x 100 mm met lijnmotief opgevuld met bodemsubstraat en ingezaaid met een dikte van 0,10 m. De grasdals van de overbreedte worden opgesloten met een betonnen trottoirband type I D1. Alle details zijn weergegeven op typedwarsprofiel 1 en 2.

-       De verbrede voetweg en de nieuwe trage verbinding wordt uitgevoerd in ternair zand met een dikte van 0,10 m. Het ternair zand wordt ingesloten door een geprefabriceerde betonnen trottoirband type I D 4. Alle details zijn weergegeven op typedwarsprofiel 3.

De groenzones worden uitgevoerd in intensief en extensief grasland en worden tevens voorzien van een wadi voor het infiltreren van hemelwater.

Haaks op de Pastoor Ceulemansstraat worden twee parkeerplaatsen voorzien in grasdals. Deze worden voorzien van een elektrisch oplaadpunt.

De uitvoering is voorzien volgens het standaardbestek 250 voor de wegenbouw, versie 4.1a. 

De gemeente heeft een realisatieplicht conform het Gemeentewegendecreet. Dit verhindert niet dat een last van gratis grondafstand kan worden opgelegd (art 26 – 28 Gemeentewegendecreet). Via een last van gratis grondafstand kan het nieuwe openbaar domein worden opgenomen in het openbaar domein. Hierdoor wordt de structuur, samenhang, toegankelijkheid en veiligheid van de gemeenteweg gevrijwaard.

Bezwaar

Geen enkel punt uit het bezwaar heeft betrekking op de wegenaanleg. Het bezwaar wordt daarom niet verder besproken. 

Adviezen

Dienst Integraal Waterbeleid bracht een negatief advies uit. Op 22/12/2023 heeft Dhr. Giel Simons in opdracht van Matexi per mail het gemeentebestuur op de hoogte gebracht over het feit dat ze een aangepaste projectinhoud versie wensen in te dienen na het overleg met de dienst Integraal Waterbeleid van de provincie Antwerpen gepland op 8 januari 2024.

De plannen zullen als volgt te worden aangepast:

- Addendum B 25 Hemelwaterverordening

- Sirio berekening

- Technische aanpassingen aan de plannen.

Dit zijn hoofdzakelijk technische aanpassingen die geen invloed hebben op de verhouding publieke en private ruimten, noch op het algemeen stedenbouwkundig opzet.

Burgemeester-voorzitter Frank Wilrycx (Leefbaar) licht de wijzigingen toe:

Oplossing hemelwater groenzone oost

Er wordt een wadi voorzien waarin de buizen uitmonden.

Oplossing groenzone ter hoogte van HS cabine

T.h.v. de te compenseren overstromingszone werd in de groenzone (tegenover de HS-cabine) een greppel voorzien met grote kolk zodat het water naar de compensatiezone in het bekken afgevoerd kan worden.

Verruimen van het infiltratiebekken in de groenzone

In de sirio berekening wordt het hergebruik niet in rekening gebracht. Het infiltratiebekken is hierdoor iets vergroot zodat overstort niet in werking treedt bij T20 bui.

Hogere ligging van RWA riolering

De RWA (regenwaterafvoer) wordt hoger geplaatst. Hierdoor liggen de buizen hoger dan de verwachte grondwaterstand zoals voorzien in de gewijzigde sirio berekening. Zo kan men blijven werken met de geperforeerde rioleringsbuizen, die ondergrondse infiltratie mogelijk maken. Dit is niet zichtbaar op de bezorgde plannen.


Publieke stemming
Aanwezig: Frank Wilrycx, Kris Govers, Monique Quirynen, Raf Verheyen, Leen Kerremans, Annie Verheyen, Jef Van Accom, Jef Schoofs, Kris Luyckx, Tine Van der Vloet, Evelien Willems, Josée Van Aert, Boris Kersemans, Koen Staes, Nele Daems, Jan Quirijnen, Jan De Bie, Luc Holthof, Ann Wouters, Dries Couckhuyt
Voorstanders: Frank Wilrycx, Kris Govers, Monique Quirynen, Raf Verheyen, Leen Kerremans, Annie Verheyen, Jef Van Accom, Jef Schoofs, Kris Luyckx, Tine Van der Vloet, Evelien Willems, Josée Van Aert, Boris Kersemans, Koen Staes, Nele Daems, Jan Quirijnen, Jan De Bie, Luc Holthof, Ann Wouters
Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Besluit

Artikel 1

De gemeenteraad verleent goedkeuring aan het rooilijnplan ‘Pastoor Ceulemansstraat’ met dossier Geo J16110 rooilijnplan_3’, opgemaakt door beëdigd landmeter Jan Koyen zoals toegevoegd bij projectversie 2  en wordt toegevoegd als bijlage bij deze beslissing.

 Artikel 2 

De gemeenteraad verleent goedkeuring aan het voorgestelde ontwerp opgemaakt door studiebureau Gowaco, Sint Gummarusstraat 7, 2520 Ranst.  De raming voor de werken bedraagt 727.208,50 euro inclusief BTW.

Artikel 3

De werken zullen door de eigenaar worden toegewezen bij wijze van beperkte aanbesteding na prijsvraag en na instemming van het schepencollege met de voorgestelde aannemer.

Artikel 4

De riolerings- en wegeniswerken en de aanleg van de nutsleidingen worden uitgevoerd in opdracht en voor rekening van de verkavelaar bij volmacht GEOlandmeters BV, meet maatschappelijke zetel te 2320 Hoogstraten, Buizelstraat 22, vertegenwoordigd door Dhr. Jan Koyen, gevestigd te 2320 Hoogstraten, Jan Van Cuyckstraat A2 én MATEXI hAntwerpen nv met maatschappelijke zetel te 2018 Antwerpen, Artsen zonder grenzenstraat 31, RPR Antwerpen, hier vertegenwoordigd door Dhr. Peeters Tim.

Artikel 5

De vergunninghouder neemt onmiddellijk de nodige stappen om via een erkende financiële instelling van België, een onherroepelijke bankwaarborg te laten stellen voor de financiering van de werken, ten voordele van het gemeentebestuur. Deze bankwaarborg is gelijk aan de geraamde kostprijs van de werken (kostprijs nutsleidingen inbegrepen) + BTW, verhoogd met een marge van twintig procent (20%).

Artikel 6

Er zal een voorlopige en definitieve aanvaarding der werken plaatsvinden volgens de bepalingen van het bijzonder lastenkohier. 

Het toezicht op de goede uitvoering der werken blijft voorbehouden aan de gemeente, Technische Dienst.

Artikel 7

De gemeente kan niet betrokken worden in eventuele geschillen tussen de vergunninghouder of rechthebbenden en de aannemer(s) der werken, aangaande de betaling, de uitvoeringstermijn, de werkwijzigingen of dergelijke meer. De gemeente kan evenmin betrokken worden in eventuele geschillen tussen de vergunninghouder en derden aangaande de bouwwerken.

Artikel 8

In geval van niet-naleving van de opgelegde lasten en/of niet voltooien van de bouwwerken met definitieve oplevering, kan het gemeentebestuur in de plaats treden van de vergunninghouder. Daartoe kan het gemeentebestuur de waarborg aanwenden om de voorziene werken uit te voeren.  
Deze schikking schaadt geenszins het recht van het gemeentebestuur de vergunninghouder voor de bevoegde rechter te dagen, teneinde hem te dwingen te voldoen aan alle verplichtingen.
De ingebrekestelling gebeurt door een eenvoudig schrijven aan de vergunninghouder.

 Artikel 9

De gemeenteraad beslist dat het ‘openbaar domein’ met een oppervlakte van 3756 m², zoals weergegeven op het rooilijnplan, met dossier Geo J16110 rooilijnplan_3’, opgemaakt door beëdigd landmeter Jan Koyen,  gratis, vrij en onbelast overgedragen wordt naar het openbaar domein van de gemeente Merksplas binnen de 6 maanden na de definitieve oplevering. Een volledig dossier van kosteloze grondafstand bestaat uit: notariële ontwerpakte, opmetingsplan met aanduiding van de over te dragen grond, een bodemattest en een hypothecaire staat. Het dossier moet uiterlijk zes maanden na de definitieve oplevering van de werken worden bezorgd aan de gemeente (omgeving@merksplas.be).

Artikel 10

Overeenkomstig art 31/1 van het omgevingsvergunningsdecreet kan tegen het besluit van de gemeenteraad over de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg in het kader van een schorsend administratief beroep tegen de vergunningsbeslissing een georganiseerd administratief beroep worden ingesteld bij de Vlaamse Regering door de personen of instanties, vermeld in artikel 53 van dat decreet. De vereiste, vermeld in artikel 53, tweede lid van dat decreet, is ook van toepassing op het beroep tegen het besluit van de gemeenteraad.

Het beroep wordt op straffe van onontvankelijkheid met een beveiligde zending ingediend bij de Vlaamse Regering binnen een termijn van dertig dagen, die ingaat op:

1° de dag na de datum van de betekening van de bestreden beslissing voor die personen of instanties aan wie de beslissing betekend wordt;

2° de dag na het verstrijken van de beslissingstermijn als de omgevingsvergunning in eerste administratieve aanleg stilzwijgend geweigerd wordt;

3° de dag na de eerste dag van de aanplakking van de bestreden beslissing in de overige gevallen.

De indiener van het beroep bezorgt op straffe van onontvankelijkheid gelijktijdig met de beveiligde zending van het beroep aan de Vlaamse Regering, een afschrift van het beroepschrift met een beveiligde zending aan het college van burgemeester en schepenen en aan de bevoegde beroepsinstantie, vermeld in artikel 52 van dat decreet.

Artikel 11

Dit besluit van de gemeenteraad is nietig wanneer de omgevingsvergunning met dossiernummer OMV-2023-01004 m.b.t. het realiseren van een verkaveling met 32 loten voor woningbouw met bijhorende wegenis, met als kadastrale omschrijving (afdeling 1 sectie I nrs. 397N, 397G, 459B, 468Y, 468D2, 468F2, 468G2, 472G3 en 472H3) definitief niet wordt verleend, met name, wanneer het voorwerp van de omgevingsvergunning niet binnen de in de vergunning voorziene of wettelijke termijn wordt gerealiseerd.